Strona archiwalna
Kurier Francuski z Liberty, Kansas Evening Sun, reż. Wes Anderson
3/11/21

American Film Festival: dodatkowa pula biletów na wszystkie filmy!

Wiwisekcja Ameryki. Poznaj znane-nieznane oblicza USA w ramach AFF Arcydzieła Jonasa Mekasa w programie 12. American Film Festival

Dobre wiadomości są dziś na wagę złota, dlatego z przyjemnością ogłaszamy dwie ważne sprawy: po pierwsze – 12. edycja American Film Festival rozpocznie się już w najbliższy wtorek, a po drugie – dzisiaj do sprzedaży trafiła dodatkowa pula biletów na wszystkie tytuły z tegorocznego programu AFF-u.

Możecie zatem wciąż zobaczyć plejadę gwiazd w Kurierze Francuskim z Liberty, Kansas Evening Sun Wesa Andersona, obejrzeć Córkę, czyli debiut reżyserski Maggie Gyllenhaal albo sprawdzić, jak poradził sobie na ekranie Joaquin Phoenix w swoim pierwszym po-oscarowym występie. Ta ostatnia informacja powinna wywołać najwięcej uśmiechów, bowiem do programu trafiły nie tylko dodatkowe miejsca, ale i cały dodatkowy pokaz C’mon C’mon w reżyserii Mike’a Millsa, z wybitnym Phoenixem w roli głównej.

Sprawdź program i kup bilety

Na stacjonarną część 12. American Film Festival zapraszamy od 9 do 14 listopada, do wrocławskiego Kina Nowe Horyzonty. Do 9 listopada zakup biletów jest możliwy wyłącznie poprzez stronę americanfilmfestival.pl (wraz z rozpoczęciem festiwalu uruchomiona zostanie sprzedaż biletów w Kinie NH). Online’owa część festiwalu zaplanowana jest na 1-14 grudnia. Szczegółowy program wirtualnej odsłony ujawnimy 15 listopada.

AFF: wielkie kino, wielkie powroty

W trakcie American Film Festival będzie okazja, żeby zobaczyć nie tylko najświeższe, kinowe perły zza Oceanu, ale także kultowe dzieła, które w (bliższej lub nieco dalszej) przeszłości święciły artystyczne triumfy. W sekcji Powroty znalazło się pięć wyjątkowych, amerykańskich klasyków:

  • dwa tytuły orbitujące wokół tegorocznej retrospektywy twórczości Johna Watersa: I Am Divine Jeffreya Schwarza – barwny portret muzy Watersa, tytułowej drag queen, czyli Divine, oraz Lakier do włosów Adama Shankmana – remake kultowego filmu Watersa. W nowej wersji na pierwszym planie błyszczy świetny John Travolta;
  • JFK Olivera Stone’a – najsłynniejszy – i wciąż najlepszy, choć częściowo oparty na niepotwierdzonych teoriach – film o zamachu na prezydenta Kennedy’ego. Osiem nominacji do Oscarów i dziesiątki innych wyróżnień, mistrzowska obsada i Oliver Stone u szczytu formy;
  • Chameleon Street Wendella B. Harrisa Jra – odkryty po latach klasyk afroamerykańskiego kina, a zarazem jedyny film w dorobku Harrisa. Historia młodego oszusta, który podszywał się pod ludzi wykonujących prominentne zawody. Gorzka satyra na społeczeństwo zdominowane przez klasowe nierówności i systemowy rasizm;
  • Park rozrywki George’a A. Romera – dosadna satyra, zrealizowana jako zlecenie na film edukacyjny o fatalnych warunkach życia osób starszych. Niemłody mężczyzna wyrusza w koszmarną podróż przez park rozrywki, w którym nie wszyscy mogą bawić się w równym stopniu.