Ogromna przestrzeń i bezkresne niebo, a pomiędzy nimi potężne skały o wyrazistych kształtach, które wyglądają niczym pomniki wyrzeźbione przez starożytny lud, mimo że tak naprawdę uformował je wiejący latami wiatr. Monument Valley pozostaje jednym z najbardziej ikonicznych miejsc w Stanach Zjednoczonych, co w niebagatelnym stopniu jest zasługą westernów, w tym klasycznych dzieł Johna Forda, poety amerykańskiego pustkowia. Najnowszy dokument Alexandre'a O. Philippe'a, złożony z materiałów filmowych uzupełnionych wielogłosem ekspertów, przygląda się procesowi konstruowania zbiorowego imaginarium. To esej poświęcony temu, jak wypreparowany z rzeczywistości krajobraz stał się scenerią narodowego mitu: wspaniałej, choć kłamliwej opowieści o surowej krainie oferującej przybyszom nieograniczoną swobodę i przestwór możliwości.
Film bierze udział w głosowaniu publiczności. To Ty jesteś jurorem na American Film Festival. Pamiętaj, żeby przed seansem pobrać kartę do głosowania, a po pokazie zaznaczyć ocenę i wrzucić kartę do urny (karty będą rozdawane przed salami, gdzie również znajdują się urny). Nagroda Publiczności w Konkursie American Docs to 5.000 dolarów, ufundowane przez BNY Mellon Polska.
Urodził się Genewie, studiował w Tisch School of the Arts w Nowym Jorku. Badacz kina i popkultury. Nakręcił dokumenty na temat realizacji Egzorcysty, fenomenu Gwiezdnych wojen oraz sceny pod prysznicem z Psychozy. Jego dokonania pokazywano na festiwalach w Wenecji, Sundance i SXSW, a także na American Film Festivalu i Nowych Horyzontach we Wrocławiu. Obecnie kończy prace nad filmem analizującym Czarnoksiężnika z Oz przez pryzmat twórczości Davida Lyncha.
2010 Skandalista George Lucas / The People vs. George Lucas (doc.)
2014 Doc of the Dead (doc.)
2017 78/52 (doc.)
2019 Na wiarę. „Egzorcysta” Williama Friedkina / Leap of Faith: William Friedkin on The Exorcist (doc.)
2019 Wspomnienia: Geneza „Obcego” / Memory: The Origins of Alien (doc.)
2021 Zdobywanie Dzikiego Zachodu / The Taking (doc.)