Feministyczna z ducha opowieść o kelnerce Anie (Grace Van Patten), która nagle, trochę na wzór bohaterki Czarnoksiężnika z krainy Oz, przenosi się do innego, równoległego świata. Jej przewodniczkami po nowej rzeczywistości są trzy kobiety-żołnierki, mieszkające na opuszczonej łodzi podwodnej. Niczym mityczne syreny zwabiają one mężczyzn, przynosząc im zgubę. Wysyłają w ocean hipnotyzujący sygnał „mayday” i potem mszczą się na nich za patriarchalną przemoc. Pełnometrażowy debiut Karen Cinorre, prezentowany premierowo na tegorocznym festiwalu Sundance, to filmowa baśń o kobiecej rewolucji, siostrzeństwie i wyzwoleniu fantazji. A zarazem wysmakowany estetycznie spektakl w stylu Wesa Andersona – nieco ekscentryczny, charakternie łączący różne gatunki i urzekający swoją formą. Ważną funkcję pełnią w nim m.in. wspaniałe zdjęcia Sama Levy’ego (Wendy i Lucy, Frances Ha, Lady Bird) oraz nietuzinkowe kostiumy, za którymi stoi polska kostiumografka Aleksandra Staszko, znana z pracy m.in. przy Zimnej wojnie, Obywatelu Jonesie i Hiacyncie.
Film bierze udział w głosowaniu publiczności. To Ty jesteś jurorem na American Film Festival. Pamiętaj, żeby przed seansem pobrać kartę do głosowania, a po pokazie zaznaczyć ocenę i wrzucić kartę do urny (karty będą rozdawane przed salami, gdzie również znajdują się urny). Nagroda Publiczności w Konkursie Spectrum to 10.000 dolarów.
Amerykańska reżyserka, scenarzystka i producentka mieszkająca w Nowym Jorku. Ma na koncie kilka produkcji krótkometrażowych, a aktualnie pracuje nad swoim pierwszym filmem dokumentalnym, The Last People. Zrealizowany po długim czasie przygotowań Mayday był jej pełnometrażowym debiutem i trafił na wiele międzynarodowych festiwali – m.in. na Sundance, MFF w Rotterdamie oraz Kataloński MFF w Sitges.
1996 Speakeasy (short, co-dir.)
2010 Plume (short)
2016 Last Date (video short)
2021 Mayday