Strona archiwalna
Festiwal

Festiwal online

fot. Kaja Marchewka i Michał Mroczkowski

Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nadal nie jesteś czegoś pewien/pewna, prosimy o kontakt:  pomoc@nowehoryzonty.pl

Jak oglądać filmy podczas 12. American Film Festival online?

 Aby oglądać filmy należy założyć konto w serwisie nowehoryzonty.pl lub zalogować się na już istniejące, a następnie wykupić dostęp do filmów (wybrać pojedynczy dostęp lub pakiet). 

 W ofercie AFF online znajdują się: 

  • pojedyncze dostępy w cenie 18 zł
  • pakiety 5 filmów w cenie 70 zł
  • pakiety 10 filmów w cenie 120 zł
  • pakiety 30 filmów w cenie 250 zł (liczba pakietów 30 filmów jest limitowana)

Filmy są dostępne bezpośrednio na stronie nowehoryzonty.pl/vod od godziny 12:00 1. grudnia do godziny 23:59 14. grudnia, z wyjątkiem filmów pokazywanych w krótszym przedziale czasowym: Odkupienia, reż. Fran Kranz (10-11 grudnia), Linii podziału, reż. Maya Cueva, Leah Galant oraz Wrogów publicznych, reż. Sonia Kennebeck (1-9 grudnia).

Dostępy do filmów w sekcji American Shorts są bezpłatne.

Uwaga! Filmy dostępne są wyłącznie na terytorium Polski. 

Jakie filmy dostępne są w ramach pakietów filmów?

Pakiety dają dostęp do wszystkich filmów z programu festiwalu online. Pule dostępności na filmy online są limitowane. Zakup pakietu nie daje gwarancji obejrzenia wszystkich filmów, uzyskanie dostępu do wybranego tytułu jest możliwe wyłącznie w ramach dostępności miejsc w puli. Zachęcamy do wypożyczania filmów z wyprzedzeniem przez zaznaczenie opcji „oglądaj w ramach pakietu” przy wybranych tytułach.

Uwaga! Pakiety na AFF online nie dają dostępu do filmów ze stałego katalogu NH vod i odwrotnie.

Jak mogę wybrać i obejrzeć filmy w ramach pakietu?

Po finalizacji zamówienia, pakiet zostanie automatycznie aktywowany na koncie. Następnie wystarczy wybrać tytuł z programu dostępnego online i zaznaczyć opcję „obejrzyj w ramach pakietu”, wykorzystując w ten sposób jeden punkt z puli pakietowej. Wybranie filmu w ramach pakietu nie aktywuje 48-godzinnego dostępu do filmu, ale pozwala zarezerwować dostęp w ramach limitu miejsc. 48-godzinny dostęp do filmu jest aktywowany dopiero w momencie naciśnięcia ikony odtwarzania. Wypożyczenia filmów, których nie zaczęło się oglądać, można anulować przez stronę wybranego filmu, a wykorzystany na ten tytuł punkt wróci do puli pakietowej.

Jak mogę wykupić pojedynczy dostęp do filmu?

Pojedyncze dostępy można wykupić przez stronę wybranego filmu po kliknięciu w ikonę koszyka na fotosie. Jeśli planujesz złożyć zamówienie na więcej niż jeden film, warto skorzystać z opcji „dodaj do koszyka”. Koszyk jest aktywny przez 4 godziny. Zamówienie należy opłacić w ciągu 15 minut od momentu złożenia zamówienia. Opłaty za dostęp można dokonać wyłącznie za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Dotpay. Potwierdzenie realizacji transakcji zostanie wysłane na maila podanego przy zakładaniu konta. Historię swoich zakupów można znaleźć w zakładce „moje zamówienia”.

Ile mam czasu na obejrzenie filmu?

Masz 48 godzin na dokończenie seansu od momentu naciśnięcia ikony odtwarzania na stronie filmu (zarówno w przypadku pojedynczych dostępów, jak i filmów oglądanych w ramach pakietów).

Pakiety i dostępy są aktywne od godz. 12:00 1. grudnia (lub od momentu zakupu) do 14. grudnia do godz. 23:59, po tym czasie ważność pakietu wygasa.

UwagaOdkupienie, reż. Fran Kranz jest dostępne wyłącznie w dniach 10-11 grudnia, a Linia podziału, reż. Maya Cueva, Leah Galant oraz Wrogowie publiczni, reż. Sonia Kennebeck w dniach 1-9 grudnia)

Czy dostępów do filmów jest limitowany?

Tak, na wszystkie filmy dostępne na festiwalu online obowiązują limity miejsc.

Staramy się zwiększać pule tam, gdzie to możliwe, jednak zachęcamy, aby nie zwlekać z wyborem filmów w ramach pakietów lub zakupem dostępów – dostępy na popularne tytuły mogą znikać w szybkim tempie.

Czy filmy są dostępne za granicą? 

Filmy dostępne są na terytorium Polski. Jednak zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego 2017/1128 użytkownicy mieszkający w Polsce na stałe, a przebywający na terenie UE lub EOG tymczasowo mogą także oglądać treści, do których dostęp zakupili przebywając na terytorium Polski. Prosimy po zakupie dostępu o maila na pomoc@nowehoryzonty.pl. Po zweryfikowaniu warunków, odblokujemy dostęp. 

W jakiej wersji językowej wyświetlane są filmy? 

Wszystkie filmy są dostępne w oryginalnej wersji językowej z polskimi. Na stronie każdego filmu można znaleźć dokładną informację na temat wersji językowej.

W jakiej jakości dostępne są filmy?

Filmy są dostępne z obrazem w jakości full HD (1080p) oraz dźwiękiem stereo (2.0) lub przestrzennym (5.1). Do poprawnego odtworzenia filmu w najwyższej rozdzielczości, wymagane jest połączenie z siecią internetową o rzeczywistej przepustowości min. 6,5 Mb/s. 

Wymagania techniczne

Urządzenie musi mieć zainstalowany system operacyjny:

  • Microsoft Windows 10
  • Mac OS 10.13 lub nowszy
  • iOS 13 lub nowszy
  • Android 8.0 lub nowszy
  • Linux z zaktualizowaną przeglądarką Chrome 

przeglądarkę internetową:

  • Chrome w wersji 75 lub nowszej
  • Firefox w wersji 70 lub nowszej
  • Opera w wersji 56 lub nowszej
  • Safari w wersji 13 lub nowszej
  • Microsoft Edge w wersji 18 lub nowszej

oraz połączenie z siecią internetową o rzeczywistej przepustowości:

  • 1,5 Mb/s dla odtwarzania filmu w jakości 480p
  • 3,5 Mb/s dla odtwarzania filmu w jakości 720p
  • 6,5 Mb/s dla odtwarzania filmu w jakości 1080p

Czy mogę oglądać filmy na telewizorze?

Aby oglądać filmy na telewizorze, radzimy skorzystać z:

  • kabla HDMI do podłączenia laptopa lub komputera do telewizora
  • przystawki Chromecast
  • przystawki Apple TV z AirPlay 2 

Nie wspieramy przeglądarek internetowych na telewizorach i nie możemy zagwarantować poprawnego działania platformy w przeglądarkach tego typu.

Mam problem z odtworzeniem filmu. W jaki sposób mogę uzyskać pomoc?

Jeśli pojawią się problemy z załadowaniem filmu, prosimy o upewnienie się, że sprzęt spełnia powyższe wymagania techniczne, a następnie zamknięcie nieaktywnych zakładek i odświeżenie strony lub zmianę przeglądarki. Polecamy również aktualizację przeglądarki do najnowszej wersji. W przypadku dalszych problemów z załadowaniem filmu, warto upewnić się, że AdBlock lub inne rozszerzenia blokujące reklamy są wyłączone. Większość filmów dostępnych na platformie Nowe Horyzonty VOD posiada dźwięk 5.1. W przypadku pojawienia się problemów z dźwiękiem zalecamy konfigurację głośników oraz upewnienie się, czy na komputerze jest wyłączona funkcja dźwięku przestrzennego (na ogół wystarczy w prawym dolnym rogu kliknąć prawym przyciskiem myszy w głośnik i wyłączyć tę funkcję).

W przypadku dalszych problemów z odtworzeniem filmu jesteśmy do dyspozycji pod adresem e-mail: pomoc@nowehoryzonty.pl.